Daisypath Anniversary tickers

Sunday, February 27, 2011

Khurafat : Expect the Unexpected

wahhh..tetiba nk buat review filem la pulak kan. ermm aritu beriya-iya benar nak buat book review kat Backpackers tapi niat terbatal begitu sahaja. takut silap review sebab kat Backpackers tu suma mcm dah otai-otai jer.
:P

yes, gila outdated kan sebab baru nak tengok cita Khurafat ni. lantak ah janji Astro First tu aku yg bayar bukan aku yang bayar. kalau nak ikutkan aku x berminat pon nak subscribe astro first tapi adik aku yang nak sgt tgk ha. sejak bila dia minat cita melayu entah, selalu layan movie omputeh jah.

mula-mula lagi aku dah kata kena expect the unexpected so aku pon x bajet la kata Ana tuh yang buat benda-benda khurafat ni. aku duk bajet makcik tua tu yang jahat. Mariani tu kalau berlakon macam tu memang sesuai sangat lah. byk nya tu.

sekali tengok rupa-rupanya si Johan yang jahat, buat benda-benda khurafat. memang sangat lah unexpected!

yg paling aku tertarik sekali ada satu scene tu si Johan kata dekat member dia yg driver van jenazah tu, Man ke apa tah nama dia.
"kita kalau nk cari isteri, kena cari yg solehah. Ana tu sosial, mcm tu ke aku nak buat isteri?"
(lebih kurang mcm tu lah ayat dia)
pastu aku terus terpikir, kalau dah Ana tu sosial celah mana pulak si Johan ni bole berjumpa dgn Ana. aku terus buat andaian sendiri, Johan ni pon mesti sosial jugak then dah insaf bla bla bla.

moral of the scene : kalau nak isteri yang solehah, diri sendiri tu pon kena soleh jugak. sebab perempuan yang baik untuk lelaki yang baik. so berusahalah utk menjadi lebih baik supaya bakal jodoh juga dari kalangan yang baik-baik.

kesimpulannya, aku rasa cerita ni ok la. plot cerita ok la, xda meleret-leret. ending pon sangat menarik sbb memerlukan kita berfikir apa yg sebenarnya terjadi ni. dan x bajet langsung ending dia camtu. x cliche langsung mcm drama-drama n filem-filem melayu yg lain. kuikuikui


nota kaki : ni review ke hape? entah. aku taip jer apa yg aku rasa nak taip. tapi rasa mcm bukan je. btw engkau kesah ke?
:)


No comments:

Post a Comment