Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, February 2, 2011

-Cik Bangla ComeL-

yesterday 1st February 2011 cikFarah poie jumpa dentist. biasalah monthly check-up kan.
dah genap 3 bulan pakai braces! berbulan2 lagi menanti (ayat cliche, setiap kali cukup bulan gitu lah ayat nya)


a day b4 appointment kakak klinik call. namanya Wan. baru aku tau rupa2nya nama dia Wan. selalu panggil Kak jer. eh eh eh sejak dua tiga bulan ni ramai pulak org yg nama Wan yg aku baru kenal. suratan atau kebetulan.

kak Wan bgtahu kena datang klnik awal sikit sbb klinik nk tutup kul 6pm. appointment asal aku kul 5.30++
so next day aku pon pergilah kul 4pm. gerak dari ofis. FJ pick up  aku.

eh!! cikFarah tertinggal kat mana hah? aku pulak yg keluar. hahaha. lantaklah.

otw gi klnik kami singgah Kapitan dulu. FJ lapar nak makan. dia makan Nasi Briyani. aku telan air liur ja lah. nak sgt makan tp malas sbb kalau makan kena gosok gigi pulak. T_T
aku pon dh gosok gigi sebersih2nya sbb nak jumpa dentist so tgk jelah nasi briyani tu kan.
huhu.


then gerak ke klinik. dekat je dgn kapitan. around kul 5pm sampai la. sampai awal dgn harapan bole balik awal. sekali tgk, mak aiiiii ramainya orang! sofa semua penuh.....so aku n FJ duduk tunggu kat luar ja. duduk kat tangga.
oh lupa, turn aku no.9. ada 8 orang dlm waiting list.

FJ..peneman yg setia.
Loser kan aku? pergi jumpa doctor pon Abang kandung yg teman kan.
jangan kata special boyfriend nak teman, kawan-kawan pon xda nk teman. jgn kata kawan-kawan, kawan pon xda.
loser pon loser lah.. ada aku kesah? ada..?ada..?ada...? xde.
:D



quality camera teruk gila.



1st time tengok patient lelaki.
selalu pergi x ramai sgt patient n xda patient lelaki.



alkisahnya waktu rawatan lagi singkat dari waktu menunggu.
huh!
waktu rawatan aku around 10minit ja.
kali ni dentist dah pasangkan bracket dkt gigi aku yg kedalam tu. b4 ni letak spring je kan. tp kali ni dentist letak bracket n then baru letak spring semula. bracket tu berfungsi untuk tarik gigi yg kedalam tu keluar.
untuk lekatkan bracket kat gigi dentist guna sinar UV. dah letak bracket,letak besi mcm dawai yg memanjang ni then letak spring n last baru letak ligating module. yg kaler oren tu. paham ke apa yg aku taip ni? 


tahu. bibir saya mmg x menawan. engkau kesah ke?



aku sempat tanya dentist tentang gigi aku, cepat x respon/pergerakan gigi aku.
dentist cakap gigi aku cepat jgk bergeraknye.
heeee

lg satu nak beli interdental brush yg refill tu tp out of stock. yg ada interdental brush dgn holder MYR 17.90.
huh. mahal. lgpon holder dah ada, buat apa nak beli lagi. last2 x beli. 
skrg brush refill tinggal satu je lagi. kalu x ada dua tp masa peristiwa 12jam dah guna satu.




nota kaki : aku rasa mcm bangla pulak pakai kaler oren ni. huhu

No comments:

Post a Comment