Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, November 9, 2010

:::Selamat UlangMinggu ke-1 Sayangku:::

ingin mengucapkan selamat ulangminggu yg ke -1 kepada gigi besi biru saya. hari ni genap seminggu pakai braces..wahhh ada lagi berminggu2 (setahun setengah) sila kira sendiri...lama lagi wooo tp yang lwk nye ofismate aku ingat pakai braces ni sebulan je T_T kalau camtu dah lama dah aku pakai..huhu..setelah seminggu pakai gigi besi biru ni saya semakin malas untuk gosok gigi sbb :

1. kena gosok guna 2 berus gigi
2. kena gosok dgn kadar yg sgt perlahan
3. kena gosok gigi setiap kali lepas makan


mari berkenalan dgn teman2 rapat pemakai braces :D


ini berus gigi khas utk pemakai braces..bila nk gosok gigi kena pakai berus ni dlu..kena gosok celah2 gigi n celah2 besi..berus dia halus je..sekali beli dpt 2 berus nnt berus dah buruk boleh beli berus sahaja utk ganti..body dia xperlu sbb berusnya bole cabut2...harga rm12.00 sahaja





after guna berus special tu kena guna berus biasalah..saya guna colgate 360 extra soft..gambar atas ni mcm lain je..apekah sonic power tu??? berus saya yang biasa2 sahaja xde power2 pon..yg ni harga x ingat sbb x beli dkt dentist..berbelas ringgit jgk la





setelah gosok2 guna berus2 itu...kena kumur guna mouthwash ni..yg ni sebijik cam saya punye..kaler n saiz nye..hikhik..harga around rm8 lebih...ingat2 lupa jgk..




okie yg ni nama nya Wax...benda ni lembut ja bole dibentuk2 menjadi bulat..kegunaan dia utk tampal kat lebihan besi yang tajam2 tu...besi yang lebih2 bekas doc potong tu dibiar camtu ja..so bibir mmg akan sakit bila kena besi yang tajam tue..so letak la wax ni kat besi2 yg tajam tu supaya bibir x sakit...tampal mcm pic gigi kat bwah ni kat gigi bwah tgh2 tue..harga rm5 beli kat dentist...









sekian...sudah diperkenalkan teman2 rapat si pemakai braces...hik hik hik :D :D :D
dentist pesan guna produk Colgate n oral B sahaja sbbnya....lupa plak nk tanya..






nnt nk try pakai kaler maler camni lah ^_^



*sumber pic semua dari google..saya dah snap pic tp malas nk transfer..ya saya mmg pemalas :)


No comments:

Post a Comment