Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, November 9, 2010

Padan Muka Kau

alkisahnya petang td my second bos mengamuk kat ofis sbb file DO, PO n Invoice berterabuq n x tersusun..haaaa hambek kau!!! baru tau ye.. dulu aku dah cakap xnak dgr.. aku dah penah cakap sistem pengurusan kat ofis ni x teratur...xmau dgr..xmau amek peduli...last2 kau kata aku yang salah..organization chart pon xda..ofis apekah ini??? aku dah bilang organization chart tu pekara paling penting dlm sesebuah organisasi sbb menunjukkan sapa report kepada sapa..sapa under sapa..menunjukkan pembahagian authority..tunjuk job description..apa keja kau..apa keja aku..tu pon susah ke???? tu pon xnk terima lagi pandangan aku..yelahhh mmg aku xda pengalaman bekerja tp aku belaja pentadbiran perniagaan 3 tahun okie..6 semester okie..so xkan xyah guna apa yang U belajar kat Universiti kot? *ayat femes big bos aku* pastu tetiba baru nk tersedar la ofis kau tu x tersusun file dokumen suma susah nk cari..merata2 duduk...dahtu semua keja aku kena buat...dari bancuh air..sapu sampah..kutip sampah..jwb telefon..fax dokumen..buat paperwork..buat prooposal..buat do..buat po..buat invoice..buat test report..buat investment report..buat tu buat ni...apa ni??? suma aku buat..kau bayar aku hanya myr1200 untuk semua ni..SEMUA ya...oh ya pagi2 aku jgk yg mai keja awal buka pintu suma...segala macam pintu..pintu besi pintu kaca..(WTF!! lah suma ni). semua benda aku buat lagi kau nk bising2 pasal suma benda x teratur....nak suma teratur tmbah la staff..even staff yg ada skrg pon asyik makan gaji buta je,...spend some money la utk bg ofis kau tersusun..kalau xda duit kau xyah buat bisnes lah....tapi hati aku tetap gembira sbb benda kena kat batang hidung kau sendiri...aku dah cakap awal2 tp kau xnak dgr...rasa kan lah sendiri !!! hahahaha


-aku kena jugak la bertahan keja kat kampeni cacamarba tue demi besi biru...hutang dentist x abeh bayaq lagi woi :D-

2 comments: