Daisypath Anniversary tickers

Thursday, December 23, 2010

Nak Kena Kawin jugak ke?

skrg ni aku tgk ramai rakan-rakan sebaya yang dah kawen.
so?
so aku pon kena kawen jgk ke?
alamak.alamak.alamak.
camna nak kawen ni.


ok point 1.
camne nak kawen kalau belum dapat keja yang lebih stabil. kerja skrg pon x dapat nak stat saving lagi.
camne nak saving nye, asal dapat gaji jek FJ ajak cuti2 Malaysia.
gaji.travel.gaji.travel.gaji.travel.gaji.travel
abes la duit aku camni even setiap kali travel suma fully sponsored by FJ
(dahtu mana duit aku poie habeh? ntah! hee)
"eh, kau pempuan la cik Farah, sebuk pasal duit nape, bkn kau yg kena prepare duit hantaran pon! cis"
ewah ewah ewah kau ingat nk kawen suma org laki je ke kena tanggung.
at least barang2 utk hantaran kena la jgk beli guna duit sendiri kan.
pendek kata kena la ada jgk duit nye.
tp byk kes skrg ni duit xda tp nak belagak je lebih.
huh. mintak2 xjd kat aku camtu.
pasni kena stat kumpul duit.
nak kawen wei!


ok point 2.
rasa mcm belum bersedia jek nak pikul tanggungjawab dan komitmen sbg seorang isteri.
wah besar tu amanah nye. kau dah sedia ke. dah puas enjoy ke. dah tercapai ke suma impian kau.(impian yg maybe x dpt nk dicapai sbb dah berkomitmen). ok kau fikir la sendiri.
teringat masa kelas ISU2 KEKELUARGAAN time aku belajar kat ukm dulu. ni subjek PB (Pilihan Bebas). lecturer dia mmg sempoi gile, Dr Johari aka Dr. Joe.
Dr Joe cakap kahwin ni melibatkan 3 pekara utama iaitu tanggungjawab, komitmen n satu lagi aku lupa..(sambil menunjukkan 3jari beliau yg hampir kedut tu..dah tua kan :D)
n Dr Joe selalu pesan : JANGAN KAHWIN UTK CERAI.
maksud beliau, kahwin la bila kita dah betul2 bersedia utk berkomitmen dan bersedia utk memikul tanggungjawab dan amanah yg bakal diberikan.
(tp kalau dah jodoh nk buat camna kan..terima jek)
Dr Joe pon risau la kot sbb kes penceraian kat Malaysia ni kan maken meningkat.

p/s : Dr Joe..cik Farah rindu nak dgr lecture2 you..sempoi habes ok


ok point yg paling utama.
CALON pon xde lagi.
ni mmg main point nye ok.
cik Farah x laku ke?
hahaha
lebih kurang la kot.
ok makcik2 ibu2 bapak2 pakcik2 yang mana ada anak hensem yg still single n available bole la datang pinang saya ye.
asal balik kampung je mesti dapat soalan2 yg sgt selalu diajukan

"cheq ni bila nak kawen?"

"kakak bila nak kawen?"

"Farah bila nak kawen? eh bukan dah umoq 24 ka?"

"kak Farah bila nak kawen?"

"kak Yah bila nak kawen?"

"hang ni mengaji universiti habeh dah..keja dah..menikah ja dak lagi. nak jd anak dara tua macam tuuuut tu ka?"

http://www.emocutez.com



jawapan :

"NAK KAWEN CAMNA, CALON XDAK LAGI"

*pastu semua org x percaya dgn jawapan aku..apekah??*
kalau ada calon cheq kawen dh la tokcik wei


ok kepada sepupu pempuan aku yg nak kawen, sila la kawen.
xyah tunggu kak Yah/kak Farah hampa ni okie.
langkah jek bendul tu, aku x kesah pon
:D



nota kaki : tp kalau dah jodoh tu, tua ke muda ke, cukup duit ke x, sedia ke x...jodoh tu tetap akan dtg cuma terpulang kpd kita bagaimana utk manage benda tu... suma org ada jodoh masing2 cuma bezanya cepat n lambat je kan.
oi oi oi cik Farah pjg pulak kau membebel yek. dah dah gi sambung buat keje!
ok Bye!




No comments:

Post a Comment